Tuesday, August 7, 2012

Nota Cinta untukmu akhi

Ya Allah Kau yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.. Kau yang ciptakan sebuah perasaan indah itu pada aku dan juga hambaMU yang lain.. Kau juga yang titipkan RASA cinta itu dan Kau juga yang menentukan segalanya..


Sunggu aku sedar dan menginsafi di atas kekuasaanMu ini.. Percayalah aku jatuh cinta Kerana ALLAH YANG ESA bukan kerana nafsu di jiwa bukan juga kerana syaitan yang meggoda.. Separuh agama telah dilaksana agar mudah urusan selebihnya  dengan……petunjuk darimu Yang ESA.. Sungguh aku lemah tanpa petunjukMu Ya Rabbi... ='(


Didalam ucapan Bismillah dan pujian ucapan selawat aku melangkah untuk menyambut dan meluahkan RASA itu...  Mampukah kupertahankan cinta ini dalam mengabdikan diri pada-Mu andai ada kata yang lebih baik dari ucapan syukur tanda cintaku pada-Mu..

Lailahaillallah, Allahu Rabbi Lailahaillallah, Allahu Akbar! 
Andai ada hadiah yang lebih baik dari melodi syukurku semestinya aku persembahkan pada-Mu tanda cintaku, tanda cintaku... Pada-Mu!


Hasbi Rabbi jallallah Mafi Qalbi ghairullah Nur Muhammad Sallallah 
Setiap hela nafas setiap gerak tangan setiap degup jantung setiap gerak kaki 
takkan pernah bermakna tanpa cinta-Mu..

Dan setiap sujud istikharahku memohon agar diberi lagi dan dikuatkan lagi petunjuk untukku tentangmu...




“Ya Allah, sesungguhnya aku memohon cinta-Mu dan cinta orang yang mencintai-Mu serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cinta-Mu.

Ya Allah, apa saja yang Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai, maka jadikan ia kekuatan untukku mencintai dia apa yang Engkau cintai.

Dan apa saja yang Engkau singkirkan daripada apa yang aku cintai, maka jadikan ia keredaan untukku dalam mencint
ai apa yang Engkau cintai.

Ya Allah, jadikan cinta-Mu sesuatu yang paling kucintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat kehausan.

Ya Allah, jadikan aku mencintai-Mu, mencintai malaikat-Mu, rasul-Mu dan hamba-Mu yang soleh.

Ya Allah, hidupkanlah hatiku dengan cinta-Mu dan jadikanlah aku bagi-Mu seperti apa yang Engkau cintai.

Ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaan-Mu. ”

(Hadith At-Tirmizi dlm Jami’ al- Sahih)
Rasulullah s.a.w bersabda: inilah doa yang biasa dipanjatkan oleh Nabi Daud a.s
 

Notacinta : Akhi.. saya ikhlas menyukaimu...

No comments: