Tuesday, October 18, 2011

aku nak masak sampai orang gembira

Style aku cara aku la kan aku tak suka orang lain ada masa aku tengah bertungkus lumus dekat dapur.Bagi aku orang lain tak payah membantu aku pun takpe sebab merekamereka membuatkan aku tak ada rasa keyakinan untuk masak.Tapi bila dekat rumah ada orang lain yang rajin masuk dapur aku akan pura-pura jadi macam gadis yang tak pandai masak langsung sebab aku tak suka kacau orang lain masak. Nanti kalau aku kononya nak batu dia lain jadinya..Aku akan macam murai tercabut ekor atau bulu..Mulut pot pet pot pet


  • Eh kenapa kau letak minyak banyak sangat
  • Hey minah kenapa kau masak macam tu . salah tu.
  • Hoi jangan ahh tambah  air lagi,dah banyak gila dah tu
  • Garam sikit sangat ni takde rasa apa,tambah sikit lagi
Grrr...Mesti orang yang masak tu menyirap air sirap je dengan aku kan? macam nak kasi penampar maut dekat aku kott. So lebih baik aku duduk diam je macam gadis tak reti masak hanya melihat je..HAHAHA

Kalau kau nak tahu aku dah buku resepi tau..Dulu setiap kali aku belajar masak je mesti aku akan tulis lepas tu esok nak masak aku akan bukak buku tu dan tengok..Teruk aku ni nak masak pun boleh lupa padahal dah pernah masak masakan tu..Ada paling teruk aku tulis menu2 nak buat nasi goreng..apa memenda la aku ni.Takpe la kan budak baru belajar masak time tu..Tapi sekarang dah ok dah..Kalau agak2 aku tak ingat aku akan tanya mak aku..


Aku paling seronok bila tengok orang lain makan masakan aku.Tapi pakcik sedara aku yang bongsu tu jahat. Dia makan kemain laju punya la sedap aku tengok dia makan sampai licin pinggan tu. Mcam sedap tahap dewa la katakan. Tapi bila aku cakap aku yang masak lauk tu habis dia kutuk masakan aku tu.. Kaw kaw dia kutuk..Cehhhh biadap betul tak jaga hati aku betul..


Impian aku, aku nak jadi sehebat tukang masak macam mak dan nenek aku..Mereka masak sedap sangat2 sampai orang boleh jadi gemuk,perut buncit dan berselera nak makan.Sekarang bukan susah sangat pun kan nak masak kalau nak tau resepi search je kat Google..Kan senang?Azam baru aku kali ni aku nak pandai masak dengan banyak menu..

nota cinta : Aku dah jadi bini orang aku nak buat dia sampai tough dan bagi suami kuat berselera..

No comments: