Monday, June 25, 2012

Semoga diriku redha menghadapinya






Girl : Awak.. kalau tiba2 satu hari nanti ada orang merampas saya dari awak, apa yang akan awak lakukan?? 




         Boy : Saya bersedia untuk MELEPASKAN . . .



Girl : Awak.. kalau saya selalu menyakiti awak sehinggakan awak dah terlalu penat dan tidak dapat menerima saya adakah awak juga nak melepaskan saya?

Boy : Hanya Allah Maha Mengetahui awak.. Jika itu dah takdirnya saya juga terpaksa MELEPASKAN. . .

Girl : Semudah itu walaupun awak dah berjanji dan memberi saya terlalu banyak harapan begitu juga harapan pada kedua ibu bapa saya? ? Awak.. saya tidak sempurna .. dari awal perkenalan saya pernah beritahu yang saya tidak sempurna mengapa dari dulu sahaja awak tak nak lepaskan saya.. Mengapa baru sekarang??

Boy : Sebab saya percaya jika awak adalah JODOH yang telah Allah takdirkan untuk saya, pasti awak akan kembali pada saya sekalipun awk tiada lagi disisi saya . . . ♥


P/S : Jangan seksa diri kerana CINTA . . Belajar melepaskan adalah lebih baik dari terus menyimpan perasaan terhadap mereka yang kini sudah menjadi hak orang lain atau perasaan tiada lagi di hati. . .Percayalah pada takdir dari Illahi.. Jika dia bukan milikmu, pasti Allah akan gantikan dengan pemilik cinta yang terbaik lagi... InsyaAllah..

Kenapa, tiba tiba? Ya Allah... Lain... Tak sekuat mulut mengatakan, tak se Redha hati yang menginginkan.


Teringat.


Tarikh ke 26 dalam bulan ini. Mungkin...




Ternyata, setiap yang berlaku akan ada hikmahnya,,. Setiap perasaan kecewa dan sedih, akan ada bahagianya...




Bila rasa kehilangan sesuatu, jangan meratapi... Tanamkan redha dalam hati.,,  Lepaskan. Terima ketentuan Allah... Terima takdir Allah. InsyaAllah, ketenangan akan ada...




Tapi, kadang-kadang, hati juga lemah. Kalah.. Bila teringat... Ya Allah Ya Rahman.. Diri ini sangat merinduinya dan memerlukannya..






Ya Allah, kurniakanlah aku hati yang redha dengan ketentuanMu.. Bahagiakanlah mereka di sekelilingku... Dia dan dia, juga semua hambaMu.. AMIN..,,



1 comment:

Anonymous said...

allah sentiasa bersamamu sayangg...