Monday, October 31, 2011

period cramps


  • Ouhhh jangan cepat sentap ok. Jangan cepat touching. Jangan cepat marah bila baca tajuk entry.
  • Baca dulu, faham dulu, ambil tahu dulu mengenai apa yang aku nak taip di sini. Dalam entry ini marilah kita mengamalkan SIKAP TERBUKA ye.. terutamanya para perempuan di luar sana.

Seperti yang kita tahu, kalau perempuan datang bulan, mesti lah ada yang kena period cramps. Ya memang sakit!

images

  • Kalau datang bulan aje mesti moody sikit kerana perubahan hormon.
  • Paling menyampah bila ada orang yang cakap, “Kenapa kau nih moody semacam? Datang bulan ye???”
  • Kalau lelaki yang cakap macam tu, nak aje aku balas, “Ala mak kau, kakak kau, adik perempuan kau, girlfriend kau pun datang bulan jugak!”
  • Oppsss kasar pulak. Hehehehee… Kalau perempuan pulak yang cakap, gatal nak jawab,”Alah kalau kau datang bulan tak hengat lak moody kau macam mana.”
  • Hahahahaa oke bukan ini perkara yang aku nak kupaskan. Sebenarnya datang bulan pun ada kebaikan.

Tak percaya kaaa??? Kalau tak percaya baca ini :

Datang Bulan Cegah Rogol

KUALA LUMPUR: Disebabkan datang bulan, seorang wanita berusia awal 30-an terselamat daripada dirogol seorang pemandu teksi di Jalan Raja Chulan, di sini, semalam.
Read more : CLICK HERE


  • Yang diatas adalah sedikit petikan berita yang aku baca dari Harian Metro Online.Bersyukurlah mangsa dalam berita itu tidak dirogol. Kerana apa? Kerana dia DATANG BULAN…!!!!
  • Mungkin ada yang memandang remeh hal ni. Tapi hikmah disebaliknya, Allah menjadikan sesuatu itu untuk kebaikan kita juga.
  • Kalau anda atau sedara mara, atau adik beradik anda yang menjadi mangsa dalam kejadian di atas macam mana???? Fikir fikir kan lah.
  • Berita ni buat saya insaf. Huhuhuu tak nak dah merungut kalau datang bulan.
  • Sesungguhnya hikmah disebaliknya lebih besar dari apa yang kita sangkakan.



cerita pasap period cramps ni teringat pulak al-kisah aku mula2 kena..hahahahaha...hadooi tak payah cerita la kan? memang sakit tak tahu nak cakap macam mana sampai mengguling-guling aku kat pasar tani shah alam time tu...Banyak kisah aku tentang senggugut ni...

Bukan dulu je aku terguling-guling kene period cramps..sekarang pon macam tu jugak..Ingat lagi time zaman sekolah dulu..asal aku kene senggugut je mesti aku kene duduk berehat dekat bilik sakit sekolah...Cikgu2 kat sekolah aku dah faham bebeno kalau aku senggugut macam mana..Rupa macam nak bersalin dah..

Kalau kat IPT pulak aku sampai tak datang kelas..Baring je..Untung kan perempuan2 yang tak kena period cramps...hehehe

Kadang-kadang aku terfikir kalau la kan aku kahwin nanti si suami aku tu faham ke tak eh keadaan aku kene senggugut? Boleh ke dia urut aku? jaga aku? Aku doakan semoga aku dapat suami yg terbaik..AMIN...

notacinta : kau lalaki jangan nak tahu nak marah je bila perempuan kau kene senggugut..

No comments: