Tuesday, September 13, 2011

Kesian bapa2 zaman sekarang


Fuhhh penatnye hari ni sampai blog pun tak ber-update! Huuu kemainnye meeting dan buat assignment dari pagi sampai petang!

Alaa.. cerita pasal tu lain kali lah ye… Benda-benda lain pun aku tak menyempat nak update. Huahuahuaaa…. Okaylah.. lets get back to this entry’s title… SAMPAINYA HATI…??? Apa yang sampai hati ek???

Capture

YA ALLAH… Sampainya hati seorang anak buang bapak dia sendiri!!! Berita ni aku baca kat website Harian Metro. Aku tengok gambar pakcik kat atas tu pun dah bergenang air mata..

Daripada berita yang aku baca, pakcik kat atas ni bersusah payah nak pergi jumpa anak dia untuk sambut raya.. Lepas tu anak dia ni suruh orang pergi tinggalkan bapak dia kat tepi masjid, dah tu duit sumbangan orang ramai untuk bapak dia, habis dia kebas! MasyaAllah… ade lagi orang macam ni???

Sedihnya baca berita ni.. patutnya anak-anak lah yang balik kampung jumpa mak ayah untuk beraya, ini tidakkk! Bapaknya pulak susah payah datang jumpa anak dia, alih-alih dibuang! MasyaAllah…

Diharap kita semua tidak menjadi anak derhaka sebegini ya. Ingatlah mak ayah kita yang dah besarkan kita, jaga kita… Jangan derhaka ye.. Ini peringatan untuk diri sendiri jugak sebab aku ni pun nakal bukan main!

Nak baca berita selanjutnya, korang klik lah pada gambar di atas. Thanks!

No comments: