Sunday, October 10, 2010

kuRusKan baDan

  Ramai yang bertanyakan tentang tips tips untuk menguruskan badan kat aku??? 

haha..i d0n't kn0w why?? 
padahal i nie biase jew tak seramping  u all..heran la
Yang pastinya , hargailah badan dan kesihatan kita. Jangan terlalu ingin menurunkan berat badan tanpa memikirkan tentang kesihatan dan lain lain faktor. 0ne m0re,kalau dah kurus tu jangan nak gatal dan ngada2 sangat nak gemuk..OK??
Jika terlalu stress dan setiap hari hanya memikirkan bagaimana untuk menguruskan badan dan asyik sering dok menimbang berat badan, maka berat badan juga akan lambat turun.
Jadi amalkan pemakanan atau senaman  yang sehat.
Dibawah ni cuba di perturunkan beberapa langkah yang agak senang dan memang sehat .Cuma bila saya bitau cara cara ni, kengkadang sesetengah tu berkata , tak dapat nak lakukan……hmmmm

Aku selalu jer amalkan tips nie but x p0n kurus2..TENSI0N2!! hehe..s0b3


  • 1  Jangan makan makanan yang terlalu panas atau terlalu sejuk  / penggunaan ais batu sangat tidak digalakkan.
  • 2    Kurangkan makan makanan  bergoreng, berlemak dan berkolestrol & Kurangkan makan makanan mengandungi garam dan gula yang tinggi.
  • 3  Elakkan makan makanan mengandungi bahan perasa, bahan pengawet, MSG, dan bahan pewarna.
  • 4   Amalkan minum jus buah atau makan buah-buahan
  • 5   Kurangkan minuman manis, mengandungi kafein dan gas.
  •   Kurangkan pengambilan  nasi / sekali sehari sudah memadai.
  • 7   Cubalah berpuasa sekali seminggu utk merehatkan badan,perut dan minda.
    h0pe k0rang suke2 k0t dengan cara2 aku ni,,hehe... u all yang ade masalah macam aku nie jangan tensi0n2 ok mcm aku tensi0n..hehe   ^_________^

No comments: